liedjes over vriendschap
Kirsten
2004-04-08 14:25:41 UTC
noem mij nou eens het liedje met de mooiste tekst over vriendschap?
Franny
2004-04-08 14:33:26 UTC
Post by Kirsten
noem mij nou eens het liedje met de mooiste tekst over vriendschap?
songtekst Vriendschap Het Goede Doel :
Als kind had ik een vriend waarmee ik alles deed
Als hij begon te vechten, dan vocht ik met hem mee
Als ik in het water sprong, dook hij er achteraan
Een mooiere vriendschap, kon er in m'n ogen niet bestaan
Totdat hij verhuisde naar een andere stad
Ik heb als ik het goed heb nog een kaart van hem gehad

Eén keer trek je de conclusie
Vriendschap is een illusie
Vriendschap is een droom
Een pakketje schroot, met een dun laagje chroom

Ik kreeg toen een vriendin waarmee ik alles deed
Als zij begon te zoenen, dan vree ik met haar mee
Als ik begon te janken, kwam ze naast me staan
Een mooiere vriendschap, kon er in m'n ogen niet bestaan
Tot het moment dat ze spontaan mijn naam vergaat
En bleek dat ze een ander vriendje had

Eén keer trek je de conclusie
Vriendschap is een illusie
Vriendschap is een droom
Een pakketje schroot, met een dun laagje chroom

Als het gaat om geld
Als het gaat om vrouwen
Als het gaat om alles wat je lief hebt
Wie kun je dan vertrouwen?

Eén keer trek je de conclusie
Vriendschap is een illusie
Vriendschap is een droom
Een pakketje schroot, met een dun laagje chroom

-Vriendschap
Eén keer trek je de conclusie
-Gaat nooit voorbij
Vriendschap is een illusie
-Dat geldt voor mij
Boreas
2004-04-08 14:38:09 UTC
"Franny" <***@nohome.nl> schreef in bericht news:c53nrn$ld6$***@news4.tilbu1.nb.home.nl...
:
: "Kirsten" <***@devnull.com> schreef in bericht
: news:40756010$0$96485$***@dreader4.news.xs4all.nl...
: > noem mij nou eens het liedje met de mooiste tekst over vriendschap?
: >
: >
:
: songtekst Vriendschap Het Goede Doel :

Sorry hoor, maar dat is juist een tekst die het bestaan van vriendschap
zo ongeveer ontkent, en als je dat de mooiste tekst over 'vriendschap'
vindt, zul je dus zelf ook geen geloof in vriendschap hebben.

De Nimmer Versagende...
The Rocker
2004-04-08 16:01:08 UTC
Post by Boreas
Sorry hoor, maar dat is juist een tekst die het bestaan van vriendschap
zo ongeveer ontkent, en als je dat de mooiste tekst over 'vriendschap'
vindt, zul je dus zelf ook geen geloof in vriendschap hebben.
Ja dat is een mooie tekst over vriendschap. Als jij die tekst negatief
vind dat weet jij niet wat vriendschap is en zul je dat ook niet
vinden:)

The Rocker.
Bovenkloters komen in m'n eikelbak.
JohnB
2004-04-08 16:40:33 UTC
On Thu, 8 Apr 2004 16:01:08 +0000 (UTC), The Rocker
Post by The Rocker
Post by Boreas
[...]
Totdat hij met JohnB gaat borrelen moet Boreas het inderdaad met zijn
kotsende kat doen.
Boreas
2004-04-08 16:44:48 UTC
"JohnB" <***@hotmail.com> schreef in bericht news:***@4ax.com...
: On Thu, 8 Apr 2004 16:01:08 +0000 (UTC), The Rocker
: <***@bello.nl> wrote:
:
: >Boreas wrote:
: >
: >> : songtekst Vriendschap Het Goede Doel :
: >>

Maroc is weer helegaar happy.

De Nimmer Versagende...
JohnB
2004-04-08 16:46:52 UTC
Post by Boreas
[...]
Vanavond rustig aan met de drank, anders doet je kater het morgen
weer.
Sander Spek
2004-04-08 14:42:57 UTC
Post by Kirsten
noem mij nou eens het liedje met de mooiste
tekst over vriendschap?
Ik vind Geen kaart, geen plan, geen gids van de
Tröckener Kecks altijd erg mooi. En ik interpreteer
de tekst altijd als een oude vriendschap.

Geen kaart, geen plan, geen gids

In de dagen dat het begon
levenslang geleden
dagen dat we ons verveelden
met de gedachte die speelde
dat we dachten dat het beter kon

In de dagen dat het begon
de wereld tegenover
vrolijk en verbeten
tegen beter weten
want we wisten dat het beter kon

het is zo ver weg

De dagen dat het begon
een levenslang verleden
wankelend naar vandaag
en geen kaart, geen plan, geen gids
die ons vertelt waarheen

het is nauwelijks te begrijpen
maar alles wat we deden
leek zo belangrijk toen
het is nauwelijks te begrijpen

het is zo ver weg

en de herinnering
maakt de afstand almaar groter
verwijdert je
van waar het ooit begon
en geen kaart, geen plan, geen gids
die ons vertelt waarheen
het is zo ver weg

Met muziek is 'ie helemaal schitterend.

Sander
--
Sander Spek (http://www.sander-s.net)
usenet#sander-s.net / icq:250927298
Mirella
2004-04-09 11:38:34 UTC
Post by Kirsten
noem mij nou eens het liedje met de mooiste
tekst over vriendschap?
Bij mij komen er twee op. Van Neil Young I'm the Ocean, ook al gaat dat meer
over zijn vrouw en gezin (en verder bekijkt iedereen het maar), en Us vs. Them
van Sick of it All, al is dat ook meer in de strijd tegen het kwaad.
Misschien zie ik vriendschap vooral als mensen aan wie je iets hebt in rotte
tijden.

SICK OF IT ALL

"Us Vs. Them"

All roads lead the same direction
we all see eye to eye
won't stand for a bad connection
we came to keep things tight
prove this, prove that
proving is nothing
let's all just be ourselves
focused with the right aggression
turn to each other for help
people merge on state of mind from all
different walks of life
don't need any more stupid division
don't need to feel uptight

Brother - I'll always look out for you
if I feel it back
Sister - we'll brave the outside world
off the beaten track
When it's us vs. them
you can always count on me When it's us vs. them
it's a global unity

Open the extended family
the family is growing fast
friendship will transcend the borders
the world is shrinking fast
Cities merge on state of mind
there's nothing wrong with that
don't need any more stupid division
don't fall for their trap

groetjes,
Mirella :)
Bugs Pearl Jam Portal: http://pearljam.start4all.com
Janine
2004-04-08 15:18:29 UTC
Post by Kirsten
noem mij nou eens het liedje met de mooiste tekst over vriendschap?
'Hey kind friend' van The Indigo Girls.

Janine
Ew.
2004-04-08 15:21:35 UTC
Op Thu, 8 Apr 2004 16:25:41 +0200 schreef "Kirsten"
Post by Kirsten
noem mij nou eens het liedje met de mooiste tekst over vriendschap?
Klein Orkest - Vrienden II

Op een terrasje in de zon met z'n tweeen
Net als vroeger dat is lang geleden
Vragen uit beleefdheid, stel je voor
Waar we toen zijn opgehouden gaan we nu gewoon weer door

Lekker lachen om dezelfde dingen
Zoveel prachtige herinneringen
Al die idealen we zijn ze nog niet kwijt
We nemen er nog eentje, voor de dommen is de spijt

Een oase, zomaar ergens aan de gracht
Nieuwe glazen en de ober lacht

Vriendschap, dachten wij is altijd samen zijn
Maar later bleek dat je apart ook bij elkaar kon zijn

Lachten achteraf, dat oeverloze praten
Die ruzie toen we samen op de havo zaten
Wat waren we verliefd op dezelfde meid
Kwam die gozer uit de vijfde en toen waren we haar kwijt

Weet je nog die keer, stonden we in rome
Zonder geld van een wereldlift te dromen
's Nachts naast de tent, een fles goedkope wijn
We konden toen, net als nu, gewoon gelukkig zijn

Een oase, zonlicht spiegelt in de gracht
Nieuwe glazen en de ober lacht

En soms, als alles tegenzat, dan troostten we elkaar
En nog, als jij me nodig hebt, sta ik gisteren voor je klaar

Het is voorlopig nog niet afgelopen
De hele wereld ligt nog voor ons open
Vrienden, wie weet tot het einde van de rit
Omdat er nu, net als toen, nog steeds muziek in zit

Vandaag de verplichtingen niet nagekomen
Omdat het leuker was om samen weg te dromen
We spreken niks af voor de volgende keer
Vriendschap dat moet lopen, we zien elkaar wel weer

Een oase, doorgaan, diep tot in de nacht
Nieuwe glazen en de ober lacht

Ew.
cp. Adem - Homesongs

Wees Gé: http://ge.bykr.org
ron
2004-04-08 15:23:41 UTC
Post by Kirsten
noem mij nou eens het liedje met de mooiste tekst over vriendschap?
You've got a friend van Carole King misschien?

gr.
Ron
Rob Hoveling
2004-04-08 16:00:48 UTC
Post by Kirsten
noem mij nou eens het liedje met de mooiste tekst over vriendschap?
Waiting for a friend van The Stones...

Gr.R., vindt dat misschien wel het mooiste Stonesliedje ooit...

cp: Immense - Hidden between sleeves
Maarten Wierda
2004-04-08 16:22:05 UTC
Post by Rob Hoveling
Waiting for a friend van The Stones...
Even zeiken hoor. Het is Waiting _on_ a Friend.
Post by Rob Hoveling
Gr.R., vindt dat misschien wel het mooiste Stonesliedje ooit...
Ik vond de videoclip als kind zijnde erg leuk, met Keith Richards op het
stoepje :)
--
Cheers, Maarten Wierda (en nog wel)
cp: The Hold Steady - The Hold Steady Almost Killed

"Old school, new school.
Shit, I didn't go to school!"
Mike Schenk
2004-04-08 16:41:52 UTC
Post by Maarten Wierda
Post by Rob Hoveling
Gr.R., vindt dat misschien wel het mooiste Stonesliedje ooit...
Ik vond de videoclip als kind zijnde erg leuk, met Keith Richards op het
stoepje :)
Ik ook, en pas vele jaren later kreeg ik door dat die mijnheer Richards
ook nog eens een van de beste gitaristen op deze aardkloot is.

Mike
For every complex problem there is a simple solution that does not work!
Henk Dolleman
2004-04-08 17:07:29 UTC
Post by Mike Schenk
Post by Maarten Wierda
Post by Rob Hoveling
[...]
We zijn het weer eens eens :-)

"You'll never hear vloerbedekking again" - Zappa.
Mike Schenk
2004-04-08 17:24:47 UTC
Post by Henk Dolleman
Post by Mike Schenk
Ik ook, en pas vele jaren later kreeg ik door dat die mijnheer Richards
ook nog eens een van de beste gitaristen op deze aardkloot is.
We zijn het weer eens eens :-)
Samen met Joe Satriani. Er stond een interview met hem in de Aardschok
een poosje terug. Er werd hem gevraagd wie zijn favoriete gitarist is.
Verwacht werd natuurlijk een of andere supervirtuoze snarengezelaar,
maar Joe noemde Keith Richards als favoriet. Tegenvraag: "maar die is
toch niet zo supertechnisch". Antwoord van Joe Satriani: "hij heeft wel
het meest herkenbare gitaargeluid en dat is veel meer waard".

Maar het heeft lang geduurd voordat ik dat doorhad. Het lijkt zo simpel,
het klinkt zo lekker, maar het is ZOOO moeilijk om het te doen klinken
als Keith Richards.

Mike
For every complex problem there is a simple solution that does not work!
Henk Dolleman
2004-04-08 17:42:07 UTC
Post by Mike Schenk
Post by Henk Dolleman
Post by Mike Schenk
[...]
Ja. Geldt voor de loopjes van Chuck Berry trouwens niet net zoiets?

h (herinnert zich ene film)
"You'll never hear vloerbedekking again" - Zappa.
Mike Schenk
2004-04-08 17:55:53 UTC
Post by Henk Dolleman
Post by Mike Schenk
[...]
Ja, maar die klinken toch al wat flashier dan die van Keith. Daar hoor
je meer vanaf dat je moet kunnen spelen. Bij Keith had ik altijd het
idee van "dat kan toch iedereen", tot we met de band een Stones nummer
gingen doen ;-)

Mike
For every complex problem there is a simple solution that does not work!
Henk Dolleman
2004-04-08 18:26:55 UTC
Post by Mike Schenk
Post by Henk Dolleman
Post by Mike Schenk
[...]
Ik speel zelf dus helemaal niks nada, maar weet als redelijk geoefend
luisteraar wel dat met nummers als Johnny B Goode of Jumping jack
flash héél erg veel bandjes faliekant door het ijs zakken. Je moet van
erg hoge huize komen om dat als gitarist/band goed neer te zetten.
Johnny Winter And was een goede uitzondering.

"You'll never hear vloerbedekking again" - Zappa.
frans
2004-04-10 14:16:58 UTC
"Henk Dolleman" schreef
Post by Henk Dolleman
[...]
Precies. Ik heb heel wat (live)-versies van Johnny B Goode gehoord, maar
zelden speelde iemand het introotje zoals het moest...

Frans

cp: Atomic Rooster - Nice 'n greasy

"Ze bloes en nozzing but ze bloes"
David Eerdmans
2004-04-08 19:37:07 UTC
Post by Mike Schenk
Maar het heeft lang geduurd voordat ik dat doorhad. Het lijkt zo simpel,
het klinkt zo lekker, maar het is ZOOO moeilijk om het te doen klinken
als Keith Richards.
Keith over z'n eigen gitaarspel: "Five strings, three notes, two fingers,
an asshole, and you've got it!". :-) Keith is cool (terwijl Mick wanhopig
probeert cool te zijn).

Gr.,D.

cp: Dirty Mac - Yer Blues
(toeval)
Maarten Wierda
2004-04-08 17:11:28 UTC
Mike Schenk wrote:

[Waiting on a Friend]
Post by Mike Schenk
Post by Maarten Wierda
[...]
Klopt, al lijkt het live net alsof 'ie niets doet.

Ik las ooit ergens dat de swing van Pete Townshend (sp?) afkomstig is
van Keith Richard's speelstijl. Best grappig vond ik toen Of was dat
hier al algemeen bekend?

Even zoeken...

Hebbes!
<http://www.timeisonourside.com/whydontRZ.html#PETE%20TOWNSHEND%20%20(1945->

"Creative leader of that OTHER little British rock band called The Who,
guitarist Pete Townshend claims he stole his legendary arm swing from
Keith. The Stones and the Who shared the bill for the first and last
time when the Stones invited them to participate at their Rock and Roll
Circus event in 1968."

Ik zie daar ook het volgende staan:

"The singer of one of the most celebrated rock bands of the 1990s, Pearl
Jam. Pearl Jam opened for Stones shows on the Bridges to Babylon tour,
and one night in Oakland in 1997 Vedder came onstage to guest with the
Stones on Waiting on a Friend. "

Misschien dat Mirella het betreffende empeedrietje even kan posten? Of
zal ze 'em niet hebben? ;)
--
Cheers, Maarten Wierda
cp: The Melvins - Houdini (geen metal, wel errug heavy ;)

"Old school, new school.
Shit, I didn't go to school!"
Mike Schenk
2004-04-08 17:27:08 UTC
Post by Maarten Wierda
[Waiting on a Friend]
Post by Mike Schenk
Post by Maarten Wierda
[...]
Sigaretje in zijn mondhoek en erbij staan alsof iedereen het kan. Er
zijn weinigen die dat kunnen.
Post by Maarten Wierda
Ik las ooit ergens dat de swing van Pete Townshend (sp?) afkomstig is
van Keith Richard's speelstijl. Best grappig vond ik toen Of was dat
hier al algemeen bekend?
Nee, wist ik niet, maar ik kan het me wel voorstellen. Die zwaai van
Keith is niet zo theatraal, maar hij zit er wel in, bij alles wat hij
speelt. Zo'n lome armbeweging.
Dat kan toch niet ;-)

Mike
For every complex problem there is a simple solution that does not work!
Mirella
2004-04-09 11:35:45 UTC
Post by Mike Schenk
Post by Maarten Wierda
[...]
Ja hoor, ik mis nog een hoop aangezien mp3's en dergelijke voor mij vrij nieuw
zijn. Vroeger kreeg ik altijd bandjes en videobanden van mensen dus ik heb wel
veel, en ik kocht bootlegs op beurzen, maar dat is al langer geleden.
Ik kan er natuurlijk wel aankomen... even zoeken...
Hier zijn alvast wat foto's:
http://www.fivehorizons.com/archive/pictures_oakland97.shtml

groetjes,
Mirella :) (tot zo)
Bugs Pearl Jam Portal: http://pearljam.start4all.com
Eddie Baby
2004-04-09 12:03:48 UTC
"Mike Schenk" wrote...
Post by Mike Schenk
Post by Maarten Wierda
[...]
Maar nou hoorde ik laatst dat de beroemde zwaai van Pete (de zgn.
molenwiekenslag) eigenlijk ook vaak fake was. Hij gebruikte dan gewoon een
"hammer-on". Voor de niet-gitaristen: dat is met je linkerhand je vinger(s)
vrij hard op de juiste plek zetten, zodat je niet met je rechterhand de
snaar aan hoeft te slaan. Ofwel, hij maakt een enorme molenwiekenzwaai met
z'n rechterhand en op het juiste moment even een hammer-on met de linkerhand
zonder dat zijn molenwiekzwaai de snaar raakte - en je dus ook niet per
ongeluk je vingertopje eraf mept. Het ziet er dan alleen maar spectaculair
uit, maar hij net zo goed een sjekkie kunnen draaien op dat moment (als ie
dat met 1 hand kan tenminste, maar je ben cool of je bent cool natuurlijk).
Alleen de timing is dan wel cruciaal.... Beetje raar als je ineens twang
hoort terwijl die rechterhand nog in zijn zwaai 1 meter boven de snaren is.
Weet iemand of dit waar is?

Eddie Baby
frans
2004-04-10 14:21:04 UTC
Post by Eddie Baby
Alleen de timing is dan wel cruciaal.... Beetje raar als je ineens twang
hoort terwijl die rechterhand nog in zijn zwaai 1 meter boven de snaren is.
Weet iemand of dit waar is?
Ik vermoed dat de zwaai altijd wel echt is geweest. Ik meen ergens gelezen
te hebben dat hij dat de latere jaren niet meer zo vaak deed, omdat hem dat
inderdaad vingertopjes kostte.. Het lijkt me ook dat je met een hammer-on
niet zo'n harde scheurende jengel uit je gitaar kan halen. Ik kan dat in
ieder geval niet :-))

Eddie Baby
2004-04-11 09:24:31 UTC
"frans" ...
Post by frans
Het lijkt me ook dat je met een hammer-on
niet zo'n harde scheurende jengel uit je gitaar kan halen. Ik kan dat in
ieder geval niet :-))
Frans
Volgens mij is dat vooral een kwestie van apparatuur en de knop op 11 !

Eddie Baby *speelt al jaren enkel akoestisch en dan lukt het ook niet...*
frans
2004-04-12 19:24:32 UTC
"Eddie Baby" schreef
Post by Eddie Baby
"frans" ...
Post by frans
[...]
:-))
Post by Eddie Baby
Eddie Baby *speelt al jaren enkel akoestisch en dan lukt het ook niet...*
Nooit gedacht om ook eens elektriek te gaan?

Frans

cp: Steve Hackett - Blues with a feeling

"Ze bloes en nozzing but ze bloes"
Eddie Baby
2004-04-13 07:47:06 UTC
"frans"...
Post by frans
Nooit gedacht om ook eens elektriek te gaan?
Frans
Ik heb de andere weg bewandeld. Met elektriek begonnen (Hendrix, Led Zep,
dat soort dingen) en gaandeweg erachter gekomen dat het betere snarenwerk
toch in de akoestische hoek zit :-)) (met Richard Thompson, Leo Kottke en
zo). M'n elektrische plank ligt enorm te verstoffen, maar het zweet zit nog
op m'n akoestisch bakkie en m'n mandoline en mandola... (<reclame> voor
diegene die dat eens mee willen maken: morgenavond, 14 april, 21:00 uur, in
Winston International, Warmoesstraat 129, Amsterdam. zie www.mus.muziek.ws
</reclame>)

Eddie Baby
frans
2004-04-13 19:46:29 UTC
"Eddie Baby" schreef
Post by Eddie Baby
"frans"...
Post by frans
[...]
Dat zijn inderdaad niet de minste. Mijn vroegere gitaarleraar heeft ooit een
concert van Kottke georganiseerd. Zelf preferreer ik toch het electrische,
hoewel ik ook dolgraag luister naar akoestische deltablues ala Keb Mo, Guy
Davis, doug MacLeod etc. En dan vooral op een National of een dobro.
Helaas, Amsterdam is voor mij te ver...

Frans

cp: The Shoes - Single's A's & B's

--
"Ze bloes en nozzing but ze bloes"

Mirella
2004-04-09 12:14:32 UTC
via mijn eigen startsite gevonden:

Hier staat een mp3 van Waiting on a friend met Ed Vedder:
http://www.pearljamonline.it/SongOfTheMonth/mp3ofthemonth.htm
(helemaal onderaan)

groetjes,
Mirella :)
Bugs Pearl Jam Portal: http://pearljam.start4all.com
Maarten Wierda
2004-04-09 12:32:30 UTC
Post by Mirella
http://www.pearljamonline.it/SongOfTheMonth/mp3ofthemonth.htm
(helemaal onderaan)
Bedankt!
--
Cheers, Maarten Wierda
cp: Pearl Jam - Redemption Song

"Old school, new school.
Shit, I didn't go to school!"
Henk Dolleman
2004-04-08 16:27:28 UTC
On Thu, 08 Apr 2004 18:00:48 +0200, Rob Hoveling
Post by Rob Hoveling
Post by Kirsten
noem mij nou eens het liedje met de mooiste tekst over vriendschap?
Waiting for a friend van The Stones...
Gr.R., vindt dat misschien wel het mooiste Stonesliedje ooit...
Hoveling, je snapt er weer eens niks van. Het wordt tijd voor het
balkon. Steentjes behandeling ;-).

Magoe. Eerste wat in me opkomt is See my friends van de Kinks.

Kinks - See My Friends

See my friends,
See my friends,
Layin' 'cross the river,

See my friends,
See my friends,
Layin' 'cross the river,

She is gone,
She is gone and now there's no one left
'cept my friends,
Layin' 'cross the river,

She just went,
She just went,
Went across the river.

Now she's gone,
Now she's gone,
Wish that i'd gone with her.

She is gone,
She is gone and now there's no one left
'cept my friends,
Layin' 'cross the river,

She is gone and now there's no one else to take her place
She is gone and now there's no one else to love
'cept my friends,
Layin' 'cross the river,

See my friends,
See my friends,
Layin' 'cross the river,

See my friends,
See my friends,
Layin' 'cross the river,

"You'll never hear vloerbedekking again" - Zappa.
celibate
2004-04-09 06:22:50 UTC
"Kirsten"
Post by Kirsten
noem mij nou eens het liedje met de mooiste tekst over vriendschap?
hold on to your friends-Morrissey

pareltje op t tot nu toe [ja nog 39 dagen wachten] beste
album, Vauxhall&I ....

'angel down we go together' van 'Viva Hate' is
qua tekst ook over vriendschap...wat ik
wil zeggen is dat vriendschap een breed begrip is...
en iemand een bepaalde tekst als vriendschap 'voelt',
terwijl iemand anders daar hele ander voorstellingen/inleving
bij heeft...

c~
...'why don't you find out for youself',... t nr erna op t album...
is t tegenovergestelde...[Vauxhall&I]
Ferdinand
2004-04-08 16:05:05 UTC
Post by Kirsten
noem mij nou eens het liedje met de mooiste tekst over vriendschap?
Het Goede Doel - Vriendschap :)

groet,
Ferdinand *sarcastisch*
cp: Fatal Flowers - Pleasure ground
Marcel
2004-04-08 17:20:53 UTC
Post by Ferdinand
Post by Kirsten
noem mij nou eens het liedje met de mooiste tekst over vriendschap?
Het Goede Doel - Vriendschap :)
groet,
Ferdinand *sarcastisch*
Maar het is de waarheid. Echte vrienden zijn op de vingers van een hand te
tellen. Met vijf mag je je al heel rijk rekenen. Met twee of drie moeten de
meeste mensen het doen. Mede daarom vind ik het zo'n goede tekst. Zoveel
mensen pretenderen een echte vriend van iemand te zijn maar geven niet thuis
als het er om gaat. Niemand Thuis van de Trockener Kecks komt dan ook in me
op.

Marcel

C.P. Abba - The Definitive Collection, CD 1.
The Follower
2004-04-08 16:42:18 UTC
That's what friends are for van Dionne Warwick.
JohnB
2004-04-08 16:59:47 UTC
Old And Wise - Alan Parsons Project
Maurice
2004-04-08 19:01:13 UTC
"Kirsten"
Post by Kirsten
noem mij nou eens het liedje met de mooiste tekst over vriendschap?
Hello in There van John Prine. Nou ja, dat eigenlijk meer over mensen die
ouder worden en elkaar niks meer te vertellen hebben. Over eenzaamheid onder
ouderen. Maar als je alleen bent, heb je ook geen vrienden en gaat het dus
indirect dus weer over vriendschap.
Gewoon een excuus om een heel mooi nummer te noemen.
--
Maurice
www.kindamuzik.net/twang
The Follower
2004-04-08 20:28:02 UTC
Post by Kirsten
noem mij nou eens het liedje met de mooiste tekst over vriendschap?
Ook een hele mooie:
Chi Coltrain met You are my friend
The Follower
2004-04-08 21:07:34 UTC
Foutje, moet zijn: You were my friend. :-)
E.N.
2004-04-08 21:15:26 UTC
Post by Kirsten
noem mij nou eens het liedje met de mooiste tekst over vriendschap?
De birds (turn-turn-turn) en BonyM (the rivers of babylon) hadden hun
inspiratie voor top-hits ook uit de bijbel, waarom jij dus ook niet :)

Spreuken
18:24

Er bestaan metgezellen die geneigd zijn elkaar aan stukken te breken, maar
er bestaat een vriend die aanhankelijker is dan een broeder.

17:17

Een ware metgezel heeft te allen tijde lief, en is een broeder die geboren
wordt voor [de tijd] dat er benauwdheid is.

27:9

Olie en reukwerk zijn [dingen] die het hart verheugen, ook de zoetheid van
iemands metgezel wegens de raad van de ziel.

10 Verlaat niet uw eigen metgezel noch de metgezel van uw vader, en betreed
niet het huis van uw eigen broeder op de dag van uw ongeluk. Beter is een
buurman die nabij is, dan een broeder die ver weg is.
The Follower
2004-04-09 11:04:55 UTC
Post by E.N.
Post by Kirsten
noem mij nou eens het liedje met de mooiste tekst over vriendschap?
De birds (turn-turn-turn) en BonyM (the rivers of babylon) hadden hun
inspiratie voor top-hits ook uit de bijbel, waarom jij dus ook niet :)
Ik dacht nog altijd dat de inspiratie voor turn-turn-turn bij Pete Seeger
lag en dat the rivers of babylon al bestond toen de leden van Bony M nog
niet eens geboren waren.
Mic Barendsz
2004-04-08 23:44:45 UTC
Post by Kirsten
noem mij nou eens het liedje met de mooiste tekst over vriendschap?
Badhanddoektekst, maar voor mij gaan vriendschappen dieper dan tekst.
Dat je je goed voelt samen ook al heb je elkaar al een hele tijd niet
gezien.

Zonder tekst dus en cynisch want cynisch is goed:
"Death to our freinds" van Sonic Youth.
mic
bio
2004-04-08 23:45:04 UTC
HALLO VENRAY
youre my friend

(C) You're my friend
(G) You're my friend
(C) You're my truly dearest (F) friend
(C) You're (G)(F) my (C) friend

(C) It's good to have
(G) It's good to have
(C) It's good to have you (F) around
(C) It's good, it's (G)(F) good (C)

(C) To you I say
(G) To you I say
(C) To you I say in the most honest (F) way
(C) To you I (G)(F) say (C)

(C) A lovers heart
(G) A lovers heart
(C) A lovers heart can truly brake (F) apart
(C) A love, (G)(F) a love (C)

(C) I must lay down
(G) I must lay down
(C) I must lay down and caress (F)
(C) I (G)(F)(C) must lay down
Franny
2004-04-09 08:42:47 UTC
Post by Kirsten
noem mij nou eens het liedje met de mooiste tekst over vriendschap?
Artist: Bette Midler Lyrics
Song: My One True Friend Lyrics

And now, is it too late to say
How you made my life so different in your quiet way?
I can see the joy in simple things,
a sunlit sky and all the songs we used to sing.

I have walked and I have I prayed.
I could forgive and we could start again.
In the end,
you are my one true friend.

For all, all the times you closed your eyes,
allowing me to stumble or to be surprised,
by life, with all it's twists and turns.
I made mistakes, you always knew that I would learn.

And when I left, it's you who stayed.
You always knew that I'd come home again.
In the end,
you are my one true friend.

Though love may break, it never dies.
It changes shape, through changing eyes.
What I denied, I now can see.
You always were the light inside of me.

I know, I know, I know, I know it was you.

I have walked and I have I prayed.
I could forgive and we could start again.
In the end, you are my one true friend.

My one true friend.
I always, always knew,
I always knew that it was you,
my one true friend.
Franny
2004-04-09 08:47:07 UTC
Post by Kirsten
noem mij nou eens het liedje met de mooiste tekst over vriendschap?
Metallica
Title: Sad But True
Album: Metallica
Hey
I'm your life
I'm the one who takes you there
hey
I'm your life
I'm the one who cares
they
they betray
I'm your only true friend now
they
they'll betray
I'm forever there

I'm your dream, make you real
I'm your eyes when you must steal
I'm your pain when you can't feel
sad but true

I'm your dream, mind astray
I'm your eyes while you're away
I'm your pain while you repay
you know it's sad but true

you
you're my mask
you're my cover, my shelter
you
you're my mask
you're the one who's blamed
do
do my work
do my dirty work, scapegoat
do
do my deeds
for you're the one who's shamed

[...]

hate
I'm your hate
I'm your hate when you want love
pay
pay the price
pay, for nothing's fair

hey
I'm your life
I'm the one who took you here
hey
I'm your life
and I no longer care

I'm your dream, make you real
I'm your eyes when you must steal
I'm your pain when you can't feel
sad but true

I'm your truth, telling lies
I'm your reasoned alibis
I'm inside open your eyes
I'm you

sad but true
PvdK
2004-04-10 08:40:01 UTC
Post by Kirsten
noem mij nou eens het liedje met de mooiste tekst over vriendschap?
misschien niet de mooiste maar wel een beetje kernachtig zoals veel mensen
erover denken.
"friends will be friends" van queen.
Kirsten
2004-04-10 09:16:05 UTC
Post by Kirsten
noem mij nou eens het liedje met de mooiste tekst over vriendschap?
tot nu toe zit er 1 bij die in de buurt komt van wat ik bedoel...
Let me specify: wat als iemand die je als vriend beschouwt, je iets heel
naars flikt, waardoor je eigenlijk gillend weg zou moeten rennen...

... maar dat wil je niet... want je vergeeft hem/haar (ja hoor, kotsen mag
nu best).

Welke tekst is dan toepasselijk? :)